Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні й визначили 20 найпопулярніших моделей малої комерційної техніки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто.
Динаміка ринку LCV
У травні українці сумарно придбали 11,4 тисячі легких комерційних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонни. Що на 118,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року, а також на 52,7% більше, ніж у квітні-2024.
При цьому варто зазначити, що зростання статистичних показників не цілком пов'язане з фактичним збільшенням обсягів торгів - скоріше ми бачимо реакцію автомобілістів на нові закони про мобілізацію, які передбачають потенційне вилучення транспортних засобів на оборонні потреби у разі, якщо власник фізична особа має більше одного ТЗ у володінні. Оскільки у власності громадян є чимало «бусів» та легкових фургонів, які якраз належать до групи LCV, хвиля перереєстрації других та більше авто такого типу на родичів чи знайомих зачепила й сегмент, який ми розглядаємо. Якщо поглянути на діаграму, і порівняти значення до змін в законодавстві, цілком вмотивовано можна припускати, що не менше, як половина перереєстрацій на внутрішньому ринку пов'язані саме зі згаданими чинниками, і не є фактичними продажами.
Однак оскільки відсутні будь-які ознаки, які б відмежовували «переписування» від справжнього продажу, доведеться опиратися на наявні статистичні дані, з поправкою на згадані чинники.
Отже, більшість угод купівлі-продажу щодо малих комерційних авто звично відбулися на внутрішньому ринку - понад 10 тисяч (88,2%).
Із-за кордону привезли 732 вживані машини, що належать до групи LCV (6,4%).
Нових імпортних LCV зареєстрували 617 шт., з них 52 шт. переобладнали українські підприємства з імпортних шасі чи машинокомплектів. Загалом продажі нових LCV склали 5,5% від загальної кількості придбаної малої комерційної техніки.
Найпопулярніші LCV на внутрішньому ринку
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на вживані фургони (7 тис. шт.). Інші типи в меншості, зокрема фургони малотоннажні (806 шт.), вантажопасажирські (367 шт.), бортові (356 шт.), та бортові тентовані (279 шт.) машини.
З-поміж окремих моделей незмінну першість на внутрішньому ринку уже багато років поспіль утримує Mercedes-Benz Sprinter (1760 шт.). Починаючи з 1995 року, відколи «Спринтер» з'явився на ринку змінивши «буси» серії Т1, українські перевізники надають перевагу цьому доволі універсальному та витривалому (питання корозійної стійкості кузова упустимо) автомобілю. На наших дорогах його можна зустріти у найрізноманітніших ролях - від вантажного фургона до міської «маршрутки» чи навіть туристичного мікроавтобуса.
На другому місці Renault Master (980 шт.), третє у Ford Transit з 635 угодами купівлі-продажу. На четвертому Volkswagen Transporter (610 шт.)
Замикає першу п'ятірку ГАЗ-3302 «Газель» з підсумком 477 самохідних транспортних засобів.
- Mercedes-Benz Sprinter - 1760 шт.
- Renault Master - 980 шт.
- Ford Transit - 635 шт.
- Volkswagen Transporter - 610 шт.
- ГАЗ 3302 «Газель» - 477 шт.
- Renault Trafic - 462 шт.
- Renault Kangoo - 456 шт.
- Volkswagen Crafter - 347 шт.
- Volkswagen LT - 346 шт.
- Volkswagen Caddy - 322 шт.
- Opel Vivaro - 316 шт.
- Mercedes-Benz Vito - 265 шт.
- Fiat Doblo - 236 шт.
- Opel Movano - 232 шт.
- Fiat Ducato - 191 шт.
- Peugeot Partner - 151 шт.
- Citroen Berlingo - 142 шт.
- Mercedes-Benz TN/T1 - 139 шт.
- Iveco Daily - 127 шт.
- Peugeot Boxer - 118 шт.
Найпопулярніші вживані LCV, привезені з-за кордону
З-за кордону найчастіше привозили вживані фургони (546 шт.), фургони рефрижератори (45 шт.), фургони з гідробортом (24 шт.), бортові тентовані (24 шт.), та платформи (15 шт.).
Лідером серед імпортних вживаних LCV за підсумками кількості перших реєстрацій таких транспортних засобів став Mercedes-Benz Sprinter, з результатом 159 перших реєстрацій.
Renault Master, котрий на другому місці, поповнив наш автопарк у кількості 156 шт. Третій у списку Renault Trafic з підсумком 57 машин.
Також до п'ятірки найпопулярніших «свіжопригнаних» комерційних автомобілів потрапили Renault Kangoo з 55 авто, поданих на першу реєстрацію, та Volkswagen Transporter у кількості 36 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 159 шт.
- Renault Master - 156 шт.
- Renault Trafic - 57 шт.
- Renault Kangoo - 55 шт.
- Volkswagen Transporter - 36 шт.
- Volkswagen Crafter - 35 шт.
- Nissan NV200 - 26 шт.
- Ford Transit - 26 шт.
- Volkswagen Caddy - 19 шт.
- Mercedes-Benz Vito - 17 шт.
- Opel Movano - 16 шт.
- Opel Vivaro - 14 шт.
- Ford Transit Custom - 14 шт.
- Iveco Daily - 13 шт.
- MAN TGE - 7 шт.
- Peugeot Expert - 6 шт.
- Peugeot Boxer - 6 шт.
- Fiat Ducato - 6 шт.
- Citroen Jumper - 5 шт.
- Toyota Proace - 4 шт.
Найпопулярніші нові LCV
Серед нової малої комерційної техніки найпопулярнішими залишаються фургони (286 шт.), усі інші типи купують у порівняно невеликих кількостях. Зокрема, минулого місяця новими було придбано: вантажопасажирських - 53 шт., бортових тентованих - 14 шт., фургонів-рефрижераторів - 5 шт., фургонів з дубль-кабіною - 5 шт.
Лідером сегмента нових LCV у травні став Renault Master. Таких моделей з нульовим пробігом вперше зареєстрували 109 шт. Друга позиція у цьому списку належить Renault Express з результатом 67 шт. Третій - Ford Transit (23 шт.), четвертий - Citroen Berlingo (18 шт.).
Замикає першу п'ятірку Fiat Doblo, яких було куплено 17 шт.
- Renault Master - 109 шт.
- Renault Express - 67 шт.
- Ford Transit - 23 шт.
- Citroen Berlingo - 18 шт.
- Fiat Doblo - 17 шт.
- Peugeot Partner - 13 шт.
- Opel Combo - 11 шт.
- Volkswagen Crafter - 10 шт.
- Fiat Ducato - 9 шт.
- Toyota Proace - 6 шт.
- Opel Vivaro - 6 шт.
- Opel Movano - 5 шт.
- Maxus E-Deliver 9 - 5 шт.
- Volkswagen Transporter - 4 шт.
- Peugeot Boxer - 4 шт.
- Fiat Fiorino - 4 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 3 шт.
- Volkswagen Caddy - 2 шт.
- Ford Transit Custom - 2 шт.
- Citroen Jumper - 2 шт.