На початку грудня стало відомо, що компанія PepsiCo перша серед клієнтів Tesla почала отримувати серійні електричні вантажівки Semi, що збираються на новому підприємстві в Неваді. Логістичному підрозділу гіганта харчової промисловості дістанеться близько сотні тягачів Semi у версії із запасом ходу 800 км. Представники PepsiCo пояснили, що під час перевезення фірмового газування дальність поїздок не перевищить 160 км.
Tesla в момент презентації серійної версії Semi на початку цього місяця не раз підкреслювала, що повністю завантажений автопоїзд, загальна маса якого перевищує 37 тонн, здатний долати 805 км без підзарядки, причому частина шляху під час тестової поїздки, що потрапила на відео, пролягала гористою місцевістю. При цьому замовчувалося, яке може бути корисне навантаження машини, а яку частину повної маси складе сам тягач з акумуляторною батареєю. Лише за непрямими даними можна було встановити, що ємність останньої наближається 900 кВт·год, сама Tesla наводила лише показники середньої витрати електроенергії на одну милю шляху (1,7 кВт.год). Нічого не повідомлялося і про вартість перших машин у модифікації із запасом ходу 800 км.
Як пояснює Reuters, в інтерв'ю агентству віце-президент PepsiCo Майк О'Коннелл (Mike O'Connell) розповів про особливості експлуатації перших вантажівок Tesla Semi, отриманих компанією. З 36 доступних машин усі будуть розподілені між двома логістичними центрами PepsiCo у Каліфорнії. Лише до кінця наступного року кількість вантажівок Tesla Semi, що експлуатуються, зросте до 100 штук. Специфіка експлуатації буде наступною: машини з чипсами проїжджатимуть по 684 км, при цьому їх залишковий заряд становитиме 20%, а вантажівки з напоями у напівпричепі перевозитимуть їх на відстань близько 160 км. Чим викликане останнє обмеження представник компанії не пояснив, також не повідомивши про те, який залишковий заряд буде у машини, яка перевезе вантаж газування на відстань 160 км.
Очевидно, що партія картопляних чипсів упиратиметься в обмеження напівпричепа за обсягом вантажу, що розміщується, а не його масою. Про ціну машин перевізник також нічого не повідомив, пояснивши, що за сім років експлуатації машини себе окуплять. У кінцевих точках маршрутів вантажівок Tesla Semi в Каліфорнії PepsiCo побудує чотири станції швидкісної зарядки потужністю 750 кВт. Покрити ці витрати допоможуть субсидії влади штату на суму $15,4 млн, а кожна машина постачатиметься федеральною субсидією в розмірі $40 000. Надалі парк електричних вантажівок почне експлуатуватися в центральній частині США, а потім дістанеться і східного узбережжя.
Як пояснив представник PepsiCo, заповнення заряду тягової батареї з рівня 20% на швидкісному терміналі вимагатиме від 35 до 45 хвилин. Коли Tesla почне постачати версію Semi з номінальним запасом ходу 480 км, компанія PepsiCo має намір закупити відповідні машини для потреб. О'Коннелл відмовився повідомити масу порожньої вантажівки Tesla Semi, тому про реальні можливості машини нового стало відомо не так багато, як хотілося б.