Автоімпортери спробували переконати владу не запроваджувати 15-ти відсотковий військовий збір

Автоімпортери спробували переконати владу не запроваджувати 15-ти відсотковий військовий збір

08 серпня 2024
9

Не зважаючи на сезон відпусток, Асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД) намагається переконати владу не запроваджувати 15% військовий збір при першій реєстрації автомобілів і змінити законопроєкт №11416. Сьогодні, відбулася зустріч автоімпортерів з головою комітету ВР Данилом Гетманцевим та заступником міністра фінансів Світланою Воробей. Що з того вийшло? - дізнавався AUTO-Consulting.

Нагадаємо, що на минулому тижні урядовий законопроєкт №11416 активно обговорювався і оцінку йому надавали, як профільні бізнес-асоціації, так і спецпредставниця США з питань економічного відновлення України Пенні Пріцкер. Яка, нажаль, вже завершила свою каденцію на цій посаді, але встигла проголосити головний меседж:

«У вас є доходи, яких ви не отримуєте і які ви мали б отримати сьогодні. Зосередьмося спочатку на цьому», - сказала Пріцкер.

Цей вислів українські чиновники зрозуміли по-різному. Наприклад, Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев після цього повідомив:

«Верховна Рада має ухвалити рішення про підвищення податків, але параметри запропонованої урядом податкової моделі можуть переглянути. Розроблений урядом законопроєкт не є оптимальним з точки зору фіскального навантаження, адміністрування, відповідності acquis ЄС та можливих дисбалансів для економіки».

На зустрічі з імпортерами пан Гетманцев підтримав напрямок роботи по детенізації авторинку та пошук компромісних рішень. Більше того, він навіть сказав:

«що не є правильним обкладати новими податками той бізнес, який і так є сумлінним платником, в той час, як існують інші, які продовжать перебувати поза опадаткуванням».

Голова ВААІД Олег Назаренко у відповідь сказав, що офіційні імпортери вдячні п. Гетманцеву за розуміння і конструктивну позицію по захисту законослухняного білого автобізнесу.

Дійсно, імпортери продемонстрували які обсяги зараз має легальний автобізнес, а більша частина ринку взагалі не опадатковується. Це і так створює не рівні умови на ринку вживаних авто між «перекупами» і офіційними салонами. А з введенням 15% військового збору тіньова частка ринку жодним чином не постраждає, а от імпортерам доведеться скорочувати обсяги, закривати салони і припиняти програми підтримки армії, які автобізнес веде зараз.

За оцінками автоімпортерів, у разі запровадження 15% військового збору, ринок нових авто очикує падіння на 50%, а загальний обсяг податків від імпорту авто навіть скоротиться і бюджет не отримає ніякого збільшення. Навпаки, буде скорочуватись кількість офіційних дилерських центрів.

Автоімпортери вже попередили владу, що вони зменшили обсяги замовлень авто на 2025 рік через законопроєкт №11416, і держава вже отримає менше мита, акцизу та ПДВ через це. Але вже зараз обговорюється навіть питання про припинення автоімпорту окремими брендами через непередбачувальну ситуацію в Україні і різку зміну податкового тиску. Натомість, сегмент безподаткових оборуток, на якому в 2023 році оперувало майже 770 тис. авто, влада чомусь не помічає. Ці авто перепродуються без жодних податків, то чому не звернути увагу на це явище.

Однак, за словами участників зустрічі, ці аргументи не були сприйняті заступницею міністра фінансів Світланою Воробей. Вона продовжує наполягати на запровадженні 15% військового збору при першій реєстрації авто, як на швидкому інструменті збільшення надходжень до бюджету. Тому підсумки зустрічі не були обнадійливими.

Автоімпортери продовжать серію зустрічей з керівниками міністерств та депутатами і послідовно продовжать доводити до них свої аргументи.

Джерело: AUTO-Consulting
Фото: Денис Шмигаль

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
DenRamon  

Скоро за тв с диагональю 55 нужно будет доплачивать

+5ВІДПОВІСТИ  
3xcool  

DenRamon, 100%
Сьогодні почнуть з автомобілів, завтра буде електроніка та побутова техніка.
Розкіш - поняття абстрактне.
40 років назад на наших теренах і джінси були розкіш....

+3ВІДПОВІСТИ  
Ford_V8  

3xcool, Так уже давно на посилки із-за кордону кінське мито, тому електроніку ти вже не завезеш за нормальною ціною...

-1ВІДПОВІСТИ  
slava_sumy  

А 80 років тому люди останню торбу картоплі віддавали , щоб своїх солдат нагодувать

-2ВІДПОВІСТИ  
3xcool  

slava_sumy, варто відзначити, що в цей же час держава та її апарат так само віддавали все.
А в нас якось зараз все з людей, а чиновникам премії.
До того ж, тут питання бізнесу та отримання доходів і вже зрозуміло, що після введення такого збору, ці надходження впадуть, тобто раціональності в цьому також немає.
Зараз не 80 років тому, зараз ринкова економіка і в неї свої правила

+3ВІДПОВІСТИ  
Ford_V8  

slava_sumy, Ну, справедливості ради, треба зазначити, що 80-90 років тому машини у нас взагалі не продавалися. У совку вільний продаж машин почався з Побєди і Москаля-400...

+2ВІДПОВІСТИ  
slava_sumy  

Згоден

ВІДПОВІСТИ  
gorra  

"Білі автоімпортери" як бачимо переводять акценти на додаткове опадаткування внутрішніх перепродажів , а офіційних мовляв не треба чіпати... І як бачимо гетьманцев вже "заряжений"

+1ВІДПОВІСТИ  
3xcool  

Так це стосується не лише білих імпортетрів. Все що завозиться, ті ж самі б.в. з європи, биточки с США так само будуть підпадати під 15% збору.
Внаслідок його провадження, внутрішній ринок так само підскочить дуже значно.

+1ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація