Бензин, дизель чи електро? Як змінилася структура українського авторинку

Бензин, дизель чи електро? Як змінилася структура українського авторинку

27 травня 2025
18

Пальне (або тип силової установки) - один з ключових критеріїв вибору автомобіля, що безпосередньо впливає на експлуатаційні витрати. Аналітики Інституту досліджень авторинку вирішили поглянути, як змінилася структура українського авторинку за типами пального: проаналізували перші реєстрації нових, а також сумарно сегмент вживаних легковиків (імпорт + внутрішні перепродажі) за січень-квітень 2025 року та порівняли їх з аналогічним періодом 2024-го.

Для об'єктивності порівняння обчислено не лише абсолютні показники, а й частки кожного типу пального у відповідному сегменті, а також динаміку у відсоткових пунктах (різниця між частками 2025 і 2024 років).

Вживані авто: помірні коливання

У сегменті вживаних автомобілів переваги українських водіїв залишаються відносно стабільними. Найпопулярнішими залишаються бензинові авто (43,88%), хоча їхня частка зросла лише на 0,92 в.п. Дизель потроху втрачає позиції (-2,13 в.п.), хоча зберігає вагому частку - 28,43%.

Цікаво, що електромобілі поступово закріплюються - їхня частка зросла на 2,54 в.п., до 7,09%. Це свідчить про поступове наповнення парку, відповідно й ринку авто з пробігом.

Легковики з газобалонним обладнанням (ГБО) продовжують втрачати актуальність, тоді як гібриди продовжують займати малу нішу (2,46%), проте демонструють незначне зростання.

Загалом, структура ринку вживаних авто змінюється повільно - спрацьовує ефект інерції, оскільки на вторинному ринку купують ті машини, які вже є в наявності, тут споживачі не формують попит «з нуля».

Нові авто: гібриди прориваються, дизель здає

У сегменті нових автомобілів зміни значно помітніші. Найбільше зростання зафіксовано в гібридів, які за рік подвоїли свою частку - з 14,87% до 27,27% (+12,40 в.п.). Таким чином, гібриди фактично вийшли на друге місце, поступаючись лише бензиновим авто.

Водночас дизель втратив понад 6 в.п., знизившись до 20,44%, а бензин - на понад 5 в.п. (до 37,55%). Така динаміка свідчить про поступовий відхід покупців нових авто від традиційних типів пального.

Електромобілі хоч і залишаються стабільними, мають незначне зменшення частки (-0,75 в.п.). Натомість автівки з ГБО майже зникли з сегмента нових автомобілів - лише 0,17% у 2025 році, порівняно з 0,42% торік.

Висновки

Український автомобільний ринок дедалі виразніше ділиться на два світи. У сегменті вживаних авто - все ще домінує дизель і бензин, з повільним зростанням електро- й гібридних авто. Натомість серед нових вже відчутний зсув до альтернативних видів пального - особливо гібридів, які стали своєрідним компромісом між старими звичками і новими технологіями.

Ці тенденції вказують не лише на зміну ринку, а й на змінене мислення споживача - що купити, як заправляти й чим доцільніше володіти завтра.

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Ford_V8  

У випадку з гібридами мова не йде про змінене мислення споживача, а про зміну в пропозиції на ринку. "М'які" гібриди у нас ж рахують у статистику продажів гібридів, а їх останнім часом стало дуже багато - ці установки поприкручували на купу нових авто. Умовні бензинові Кашкай,Тігуан чи там Вольво ХС90 тепер "м'які" гібриди за замовчуванням - чисто бензинових просто НЕ ВИПУСКАЮТЬ!

+2ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Ford_V8, цілком згоден. Звичайний гібрид значно дорожчий за чисто бензиновий аналог, його мало хто купує.

+1-11ВІДПОВІСТИ  
Vadim Grygoryev  

No Mercy, На чём основывается такое мнение?
Возьмём статистику за прошлый год.
1. За 2024 г. в Украине было продано 4068 Тойота РАВ-4. Из них 3101, то есть около 76% - гибридные (у Тойоты полноценный самоподзаряжающийся гибрид).
2. За тот же период было реализовано 1291 Тойота Камри, из них 781 гибридных (60%).
Таким образом, большая часть проданных автомобилей этих 2 моделей имеют гибридные силовые установки. По другим автомобилям статистику я не нашёл.

+6-2ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 15

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація