Бос Great Wall натякнув на банкрутство китайського автогіганта

Бос Great Wall натякнув на банкрутство китайського автогіганта

01 червня 2025
19

Голова правління Great Wall Motor Вей Цзяньцзюнь у своєму інтерв'ю для Sina Finance зробив гучну заяву, яка викликала широкий резонанс у китайській автопромисловості. Він порівняв нинішню ситуацію в автомобільному секторі Китаю з прикладом сумнозвісної компанії Evergrande, що обвалилася внаслідок фінансових зловживань у будівельній галузі. За словами Вея, у автопромі вже є власна Evergrande, але «вона ще не вибухнула». Хоча ім'я BYD прямо не згадується, натяк є очевидним: за підсумками 2024 року саме ця компанія стала лідером за обсягом корпоративного боргу в Китаї - 585 мільярдів юанів, що дорівнює близько 81 мільярду доларів США.

Вей Цзяньцзюнь зазначив, що не можна допустити втрати довіри до галузі, на розвиток якої країна витратила десятиліття та величезні ресурси. Він запропонував провести відкритий фінансовий аудит усіх автовиробників, щоб уникнути можливих «прихованих дефолтів» та зберегти системну стабільність галузі.

Також Вей відкрито піддав сумніву рентабельність електромобільного бізнесу в сучасних умовах. На його думку, «чисті» електрокари не створюють повноцінного бізнес-циклу, залишаючись збитковими навіть у масштабах провідних гравців ринку. Він наголосив, що глибоко сумнівається у здатності електрокарів повністю замінити транспорт на інших джерелах енергії. Крім того, він розкритикував державні субсидії, що стимулюють попит на електромобілі, але не забезпечують сталого розвитку індустрії. Такі дотації, на його переконання, спотворюють ринкову конкуренцію і лише затягують кризу.

Виступ Вея логічно продовжує скептичну стратегію Great Wall Motor, яка вже тривалий час робить ставку на двигуни внутрішнього згоряння, навіть розробляючи нові бензинові V8 - крок, який виглядає майже провокаційно на фоні глобального тренду на електрифікацію. На відміну від більшості китайських автовиробників, GWM інвестує саме в гібридні силові установки, в яких бензиновий двигун відіграє ключову роль, а електрика - допоміжну.

Джерело: Sina Finance

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Alf8  

Ой, а що тут у нас, виявляється китайські автовиробники не впереді планети, а це все неконкурентний дотаційний цирк з махінаціями на рівні держави. Да таке не можна було навіть представити...
Жартую, звісно розумні люди це і так знали, а ви, не дуже розумні, й далі купляйте свої Сонги й Ліони...

+2-6ВІДПОВІСТИ  
Alf8  

Alf8, занесуть свої трудом зароблені гроші китайській компанії-обноднєвці,яка завтра вже збанкрутує, бо там, відітє, екранчики красівше й можна більше світлодіодами обліпитися, Європейський автовиробник через це збанкрутує теж. А потім через 5 років, коли ваше відро з екранчиками зламається, але в гаражах не дуже можуть починити, а китайці самі плювали на вашу підтримку, ви ж гроші вже заплатили за авто, чо ви ще хочете... Підете ви на авторинок за новим відром, побачите, що європейців через вашу тупизну видавили, з наявного лише такі ж самі китайські одноднєвки. Але дотаційний захват ринку вже позаді й у вас на очі на лоба полізуть, що тепер китайці не дешевше, вже всьо, треба платити по повній, нема "сира по скидці". Ну і будете тепер по повній спонсувати цей совок, який нам fvp вже не продає, а росіянам продає.

+3-8ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Alf8, краще і не скажеш. Згоден.

-7ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Олег, де ти? Китайський голова правління компанії тут розповів і про дотації з уряду, і про "рентабельність" електричок, і про те як вони "замінять" авто на ДВЗ. Все то що я тобі казав, і інші розумні люди.

+2-12ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

No Mercy,
Поки що тільки ВАГ скорочує десятки тисяч робітників, переходить на 4-денний робочий тиждень і т.д. А той самий BYD тільки будує нові заводи в Європі.
А так то да, ще тиждень-два і він банкрот. 100% інформація.
А отой голова правління Вей що, дотацій не отримав тому псіхує?
Так то вони виросли за 24-й рік тільки завдяки електричкам і гібридам. В тому числі завдяки експорту тих самих авто на нових джерелах енергії як вони їх називають.
Включай свій високий iq, гугли, аналізуй все що говорять

+6-2ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Oleg_H, так одна компанія в Китаї будувала цілі міста. Не знаєш де вона зараз? А їх вже немає, збанкрутувала. А міста позносили.

-10ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 13

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація