Росія повертається до старих стандартів автомобільних двигунів. Путінський уряд задумався про дозвіл на виробництво двигунів застарілих класів до «Євро-0». Для розуміння: у Європі, США та Японії «Євро-0" діяв до 1992 року, а «Євро-1» - до 1995 року.
КАМАЗ вже перейшов до випуску вантажівок Євро-2». От лише продавати ці автомобілі завод ще не може - саме тому, що такі стандарти поки що заборонені російськими законами.
Більше того, правила Митного союзу (входять Росія, Білорусь, Казахстан, Киргизстан, Вірменія) забороняють продаж авто із класом нижче «Євро-5». Але через санкції російські автоконцерни вже не можуть випускати такі двигуни: зупинено постачання електронних блоків управління.
Згідно з рішенням, яке готує російська влада, поблажки з екокласу отримають лише великі російські підприємства з більш ніж 5 тис. співробітників. Правила поширять на машини, випущені з 1 квітня до 31 грудня 2022 року.
Фактично такі зміни повернуть автопром РФ до стандартів 1990-х:
- у рамках «особливого порядку» передбачається, що для легкових машин, легких комерційних авто та вантажівок з бензиновими двигунами екологічний клас може бути будь-яким – починаючи з «Євро-0»;
- для легких комерційних автомобілів та вантажівок з дизельними двигунами – з «Євро-1»;
- із газовими двигунами – «Євро-3».
Аналітики вважають, що росіянам навряд чи сподобаються такі автомобілі, і попит упаде. «Споживачам не така важлива екологія, але зниження рівня безпеки та комфорту позначиться на попиті», – йдеться в матеріалі.