Європейська комісія розглядає можливість пом'якшення екологічних вимог для автовиробників, які не зможуть відповідати новим нормам щодо викидів CO2, що набудуть чинності в 2025 році. Віце-президент Єврокомісії з промислової політики Стефан Сежурне підтвердив, що регулятор вивчає можливість скасування штрафів для компаній, які не вкладуться в ці обмеження.
Рішення про перегляд правил може бути ухвалене вже до 2026 року, але ключові цілі Green Deal, зокрема повна відмова від продажу нових бензинових і дизельних автомобілів до 2035 року, залишаються без змін. Це означає, що короткострокові полегшення для автовиробників не скасують загального курсу ЄС на декарбонізацію транспорту.
Крім цього, Єврокомісія розглядає можливість впровадження підтримувальних заходів для автомобільної промисловості, які можуть включати:
- Зниження енерговитрат для автовиробників.
- Субсидії на розробку та впровадження екологічно чистих технологій.
- Стимулювання виробництва доступних електромобілів і бюджетних гібридів, що може позитивно позначитися на споживачах та доступності «зелених» авто.
Такі кроки спрямовані на збереження конкурентоспроможності європейських автовиробників на тлі посилення тиску з боку китайських електромобілів і високих виробничих витрат у Європі.