Європейський Союз може створити новий клас невеликих електромобілів

Європейський Союз може створити новий клас невеликих електромобілів

10 грудня 2025
0

Європейський Союз опрацьовує можливість запровадження абсолютно нового класу електромобілів під робочою назвою «E car» - компактних, максимально спрощених та значно дешевших за нинішні моделі. За задумом європейських регуляторів, такі автомобілі мають стати відповіддю на дедалі агресивніший наступ китайських виробників бюджетних EV на європейський ринок, де конкуренція стрімко зростає. Ідея полягає не просто у здешевленні електрокарів, а у створенні окремої нормативної категорії, що дозволить виробникам зосередитися на справді доступних міських автомобілях, позбавлених частини складних систем, які суттєво впливають на собівартість.

Хоча проєкт перебуває на ранній стадії формування, чернетка пропозиції має з'явитися найближчим часом. За даними Nikkei, ЄС розглядає можливість послаблення низки чинних технічних вимог, які сьогодні є обов'язковими для всіх нових моделей. Йдеться, зокрема, про дозволене вилучення деяких «складних» систем безпеки, призначених для автомобілів, що рухаються на високих швидкостях і здійснюють тривалі поїздки. Наприклад, розглядається можливість відмови від системи виявлення сонливості водія. Такий підхід дозволив би створити сегмент простіших міських електрокарів, де набір вимог буде ближчим до реальних потреб користувачів у щоденній експлуатації.

Вартість подібних моделей, за попередніми оцінками, може становити €15 000 - €20 000. Саме цей діапазон стає критичним для того, щоб європейські автовиробники могли на рівних конкурувати з китайськими брендами, які вже пропонують малогабаритні електромобілі за дуже низькими цінами.

Дискусії також точаться навколо потенційних параметрів таких машин - їхніх габаритів, ваги та архітектури. Наразі немає визначених стандартів, однак частина японських kei-car могла б відповідати вимогам нового європейського класу без будь-яких технічних змін. Якщо це підтвердиться, Японія та її виробники отримють додаткові можливості для присутності на європейському ринку, експортувавши вже готові серійні моделі.

З іншого боку, запровадження нового класу може стати значною підтримкою для європейських компаній. Аналітики Automotive World відзначають, що Stellantis, Renault та Volkswagen можуть виявитися найбільшими бенефіціарами реформи, адже вони вже активно працюють у сегменті компактних електромобілів і мають як наявні рішення, так і моделі, що готуються до виходу найближчими роками. Проте невідомо, чи підпадатимуть існуючі або майбутні моделі під критерії класу «E car», оскільки нормативні параметри ще не визначені.

Водночас європейські політичні процедури означають, що навіть у разі появи проєкту найближчим часом, реальні зміни можуть настати лише через кілька років. Після оприлюднення чернетки розпочнеться багаторівневий процес погоджень, доопрацювань та обговорень між державами-членами, виробниками та регуляторами. Лише після цього можливо буде ухвалити остаточні вимоги та запустити нову категорію в реальне виробництво.

Джерело: Carscoops
Фото: Dacia

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація