ЄС планує змінити правила для плагін-гібридів

ЄС планує змінити правила для плагін-гібридів

20 червня 2025
6

Європейський Союз готує зміни у правилах сертифікації plug-in гібридів (PHEV) - автомобілів із можливістю заряджання від електромережі. Згідно з новими вимогами, планується по-новому оцінювати, скільки такі авто реально проїжджають на електротязі. Це може призвести до зниження їхнього екологічного рейтингу - а отже, і до втрати державних субсидій, податкових пільг та привабливості для споживачів.

У центрі змін - перегляд методики визначення викидів CO2 для PHEV. Якщо раніше у розрахунках брали до уваги оптимальні умови та високий відсоток поїздок на електриці, то тепер Єврокомісія хоче враховувати реальні дані експлуатації з телеметрії. А вони свідчать, що в більшості випадків водії заряджають свої PHEV рідше, ніж передбачалося - і тому бензиновий двигун працює частіше, ніж очікувалося при сертифікації.

Згідно з новими нормами, середні викиди CO2 для таких авто можуть зрости майже вдвічі. А це, своєю чергою, може призвести до того, що plug-in гібриди втратять статус екологічного транспорту. В окремих країнах ЄС це автоматично позбавить їх можливості отримати державну допомогу при купівлі або скористатися податковими пільгами. Також вони можуть більше не враховуватись у квотах автовиробників на «чисті авто», що створює ризики великих штрафів.

Автомобільна галузь уже висловила стурбованість. Представники великих концернів наголошують: PHEV залишаються важливою перехідною ланкою між ДВЗ і повністю електричними авто. Вони дозволяють зменшити шкідливі викиди, особливо в міському трафіку, де часто рухаються лише на електриці. Крім того, сучасні гібриди мають значно більший запас ходу на електротязі (іноді понад 100 км) і швидко заряджаються.

Як заявив у коментарі польському виданню Auto Swiat один із представників автогалузі, нові правила можуть «вбити» цей сегмент:

«Скорочення інвестицій, закриття виробництв, втрата тисяч робочих місць - ось реальна перспектива при різкому згортанні підтримки PHEV».

Виробники вимагають, щоб ЄС ухвалював рішення не лише з огляду на модельні розрахунки, а й з урахуванням наслідків для економіки та зайнятості.

Джерело: Auto Swiat
Фото: Toyota

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Igor Uspeniev  

Якщо приймуть, то весь оптимізм щодо плагін гібридів відлетить як дим. І стане очевидна сумна правда - чим довша дистанція, тим менша відмінність від ДВЗ

+1-2ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Igor Uspeniev, так гібрид немає сенсу. Більша вага, значно дорожча ціна, складніша технологія, а економія в кращому випадку 2 літри на 100 км і то не факт.

+2-14ВІДПОВІСТИ  
Merv  

No Mercy, не гібрид навіть не розглядаю для себе як для покупки

+1-2ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 3

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація