У листопаді минулого року компанія Tesla зробила зарядний порт NACS відкритим з погляду ліцензування, сподіваючись перетворити його на регіональний стандарт у Північній Америці, але процес активізувався лише цього літа, коли автовиробники один за одним почали гарантувати його підтримку. Цього тижня до них приєдналася і молода каліфорнійська компанія Fisker, яка тільки-но почала постачання серійних електромобілів, але вже обіцяє з 2025 року забезпечувати їхню сумісність із роз'ємами NACS.
Нагадаємо, на даний момент про підтримку NACS оголосили Ford, General Motors, Rivian, Volvo, Polestar, Mercedes-Benz і Nissan, концерн Volkswagen веде переговори на цю тему, а Hyundai і Lucid тільки розглядають подібну можливість, нарікаючи на виникнення деяких незручностей з точки зору швидкості поповнення заряду.
Компанія Fisker оголосила, що з першого кварталу 2025 року всі електромобілі цієї марки, що поставляються в Північну Америку, будуть комплектуватися перехідником, що дозволяє використовувати фірмові станції Tesla Supercharger для поповнення заряду тягової батареї. Пізніше автомобілі Fisker обзаведуться вбудованим роз'ємом NACS, а для підключення до кабелів зі штекером типу CCS додаватиметься штатний адаптер.
По суті, ця угода з Tesla не позбавить власників електромобілів Fisker необхідності мати при собі адаптер, який займатиме цінний багажний простір при поїздках незвіданими маршрутами. Просто якщо спочатку це буде перехідник для підключення до станцій з роз'ємом NACS, то на авто пізніших партій його замінить «зворотний» адаптер для підключення до станцій з роз'ємом CCS.
Найвигідніше буде експлуатувати в Північній Америці екземпляр електромобіля, який по замовчуванню буде оснащений портом NACS, але такі почнуть поставлятися ближче до кінця 2025 року.