Космічна система охолодження NASA дозволить заряджати електромобілі за 5 хвилин

Космічна система охолодження NASA дозволить заряджати електромобілі за 5 хвилин

13 жовтня 2022
1

Технологія NASA для охолодження провідників, розроблена для використання на Міжнародній космічній станції та для майбутніх місячних та марсіанських місій, стане в нагоді земним електромобілям. Вона дозволить здійснювати заряджання акумуляторних батарей з набагато вищою швидкістю, ніж це можливо на існуючих станціях заряджання.

Американське космічне агентство повідомило, що комплексний метод охолодження, заснований на «кипінні холодоагенту в переохолодженому потоці», був розроблений фахівцями NASA для підтримки належної температури електрики в умовах космосу. Разом з тим він може стати в нагоді і на Землі, тому що дозволить передавати струм силою в 1400 ампер для зарядки електромобілів. Для порівняння, сучасні зарядні станції здатні видавати до 520 ампер, а в більшості своїй і зовсім лише 150 А.

Експериментальна установка включає нагрівальні пристрої, встановлені вздовж стінок проточного каналу, який подається рідкий теплоносій. У міру нагрівання цих пристроїв температура рідини в каналі збільшується, і згодом рідина, що прилягає до стінок, починає кипіти. Кипляча рідина утворює на стінках дрібні бульбашки, які швидко відходять від стінок, постійно захоплюючи рідину із внутрішньої області каналу до стінок каналу. Цей процес ефективно передає тепло, використовуючи як нижчу температуру рідини, так і фазовий перехід від рідини до пари. Також процес значно покращується, якщо подавати рідину у переохолодженому стані.

Як нагрівальний елемент може виступати кабель, адже чим більша сила струму, тим більше виділяється тепла при її проходженні у провіднику, тим вища ймовірність перегріву компонентів. Відповідно, технологія NASA, що дозволяє ефективно охолоджувати кабелі, що несуть високі заряди, потенційно може забезпечити надшвидку зарядку без ризику перегріву деталей зарядних пристроїв.

«Потенційно нова система може бути використана для забезпечення в 4,6 рази більшого струму, ніж у найшвидших зарядних пристроїв для електромобілів, представлених сьогодні на ринку, за рахунок відведення до 24,22 кіловат тепла», - заявили в NASA.

«Застосування цієї нової технології призвело б до безпрецедентного скорочення часу, необхідного для зарядки транспортного засобу, і дозволить усунути один із ключових бар'єрів на шляху впровадження електромобілів у всьому світі», - повідомило NASA у своєму блозі.

Уряд США планує до 2030 встановити 500 000 зарядних станцій для електромобілів по всій країні, нарощуючи інвестування цієї програми.

Джерело: AMPERCAR

Обговорення новини

Andriy86  

Значит, для закачки 100 квт в батарею автомобиля, понадобится потратить, киловатт так 10 на охлаждение батареи в процессе зараядки и еще 20 киловат на охлаждение зарядного кабеля дорогущим эко френдли хладагентом. Это как заправить 40 литров бензина и еще 10 литров в виде чаевых отдать заправщику. Как то расточительно выходит.

+1-3ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація