Нова Mazda CX-5 зразка 2026 модельного року успішно пройшла краш-тести Euro NCAP і отримала максимальний п'ятизірковий рейтинг безпеки, продемонструвавши результати, які дозволили їй перевершити не лише прямих конкурентів, а й низку моделей від брендів, традиційно асоційованих із високим рівнем пасивної та активної безпеки. Як випливає з офіційних даних європейської програми оцінки безпеки, кросовер показав особливо сильний результат у захисті вразливих учасників дорожнього руху, що стало однією з ключових відмінностей нового покоління CX-5.
Згідно з протоколами Euro NCAP, Mazda CX-5 не виявила жодних серйозних проблем під час випробувань. Пасажирський салон автомобіля залишався стабільним у фронтальному краш-тесті зі зміщенням, а показання манекенів засвідчили хороший рівень захисту колін і стегнових кісток як водія, так і переднього пасажира. У звіті окремо наголошується, що інженери Mazda забезпечили подібний рівень захисту для пасажирів різної комплекції та зросту, а також для різних положень сидіння, що є важливим нюансом з огляду на багаторічну критику стандартних манекенів, які історично орієнтувалися переважно на чоловічі антропометричні дані.

У підсумку CX-5 отримала 90 відсотків за захист дорослих пасажирів і 89 відсотків за захист дітей. Системи допомоги водієві були оцінені на рівні 83 відсотків, що відповідає сучасним стандартам сегмента. При цьому найбільш вражаючим став результат у категорії захисту вразливих учасників дорожнього руху, де Mazda набрала 93 відсотки. Саме цей показник дозволив кросоверу не лише впевнено випередити Honda CR-V у всіх ключових категоріях безпеки, навіть коли японський конкурент був оснащений повним європейським пакетом асистентів, а й перевершити низку моделей від Volvo та Tesla за рівнем безпеки для пішоходів.
У Euro NCAP зазначили, що захист грудної клітки водія під час фронтального зіткнення був оцінений як граничний, однак цього виявилося недостатньо для зниження загального рейтингу. Під час бокового удару автомобіль продемонстрував адекватні результати, а сидіння ефективно знижували ризик травм, пов'язаних із хлистовою травмою шийного відділу. Окрему увагу експерти звернули на роботу систем активної безпеки, зокрема автономного екстреного гальмування, яке коректно реагувало на пішоходів і велосипедистів. За словами представників органу з безпеки, під час випробувань система показала себе виключно добре, у тому числі з погляду захисту людей, які перебувають позаду автомобіля.
Контекст цих результатів стає особливо показовим, якщо порівняти оцінку CX-5 у 93 відсотки для вразливих учасників руху з іншими сучасними моделями. Для прикладу, Porsche Cayenne у цій категорії отримав 81 відсоток, Hyundai Nexo - 76 відсотків, Mitsubishi Eclipse Cross - 82 відсотки, Jeep Compass - 74 відсотки, Tesla Model Y - 86 відсотків, а Volvo EX90 - 82 відсотки. На цьому тлі нова Mazda виглядає особливо переконливо, зважаючи на клас автомобіля та його позиціонування як сімейного кросовера масового сегмента.