Мотоцикли під час Другої Світової Війни: Вітчизняні vs Німецькі мотоцикли

04 жовтня 2021
0
Інформація розміщена на правах реклами або надана партнерами:

Сьогодні у нас короткий екскурс в історію підготувала компанія МотоЗілла. Хочемо поговорити про період розвитку мотоіндустрії під час Другої Світової Війни у Радянському Союзі та Німеччині. Тож поїхали!

Німецькі мотоцикли

До моменту початку Другої світової війни німецькі мотоцикли мали перевагу, тому з них ми і починаємо!

По-перше, після війни Німеччина не мала права розвивати оборонну промисловість повною мірою. Громадяни країни не могли купувати досить дорогі на той момент автомобілі, зате мотоцикл був по кишені будь-якому звичайному жителю країни.

Мотоцикли BMW

До 1924 року BMW випускала цивільні мотоцикли, двигун якого копіював англійський опозитний Douglas, але ближче до 1930 років мотоцикл почав набувати таких знайомих рис. BMW презентував нову модифікацію - R32, а згодом R35.

Нововведення:

  • карданна передача замість ланцюгового приводу, а сам кардан більш зручний і безпечний, вимагає менших витрат і зношується менше;
  • телескопічна передня вилка і вилка з гідравлічними амортизаторами

Мотоцикли мали кофри, кріплення для гармат, навіть кофри під автомат. Відрізнялися великою вантажопідйомністю, випускалися як з колясками, так і соло. BMW зробив цілий фурор моделлю R71, яка стала універсальною й однією з найпопулярніших.

Моделі мотоциклів компанії BMW:

  • R35
  • R12
  • R66
  • R71
  • R75

Мотоцикли Zundapp

Zundapp активно почав продавати мотоцикли з 1940 року. KS750 став одним з найбільш популярних представників військ Вермахту. Модель підвищеної прохідності могла форсувати дрібні водні перешкоди з повним зануренням двигуна.

Регульована підвіска дозволяла пристосуватися до будь-яких маршрутів. Компанія Zundapp стала банкротом у 1984 році, проте запам'яталася як виробник військових мотоциклів підвищеної прохідності.

Kattenkrad он же Sd. Kfz. 2

Kattenkrad - гусеничний мотоцикл з двигуном від компанії Opel в півтора літра заміняв основну вантажопідйомну силу, перетягуючи важкі гармати і навіть літаки.

DKW - Dampf Kraft WagenЇ

Достатньо маленькі та верткі мотоцикли в рядах німецької армії, зі скромними габаритами та маленькими об'ємами двигуна, стали дуже популярні поза фронтом за розміри й економічність використання.

  • RT125
  • NZ350

Німеччина стала досить активним гравцем моторинку. До початку Другої Світової Війни, та й у розпалі конфлікту, мотоциклетна промисловість вийшла на новий виток розвитку, покращуючи характеристики прохідності й витривалості техніки.

Відповідь Радянського Союзу

Поки сусідні країни обкатували напрацювання у виробництві мототехніки, наша країна вирішувала свої внутрішні проблеми, яких було дуже багато. Та все ж таки, є моделі мотоциклів, які прийнято вважати легендарними.

М-72

Його вважають найвідомішим і найбільш впізнаваним мотоциклом серед радянської техніки. По факту, це копія BMW R71, але дещо адаптована нашими розробниками. Американці теж задивилися на вдалий проект BMW і поєднали базу Harlley-Davidson з двигуном і карданом R71, а пізніше - випустили модель WLA42.

Наш М-72 випустили в 1941 році з заводу «Іскра». Низький центр ваги, який додає максимум стійкості при їзді «соло», живлення кожного циліндра від свого карбюратора, привід на коляску і передня вилка з гідравлічною амортизацією. Ідеальний для радянських умов.

Про ці мотоцикли ходять легенди, починаючи від вдалого центру ваги і до неймовірної живучості та працездатності. Маневреність і рівень прохідності на висоті поза сумнівом. Так, він не дуже швидкий, розвиває не більше 90 км / год, але проходить ями дуже легко. Єдиним мінусом цього мотоцикла вважають його вагу - 380 кг, це дуже багато. Якщо став в полі, то витягнути самостійно байк просто неможливо. Якщо у вас зберігся такий раритет - то ви з легкістю зможете знайти запчастини на мотоцикл в каталозі і відновити легенду М-72 - стверджують в компанії Motozilla.

Мотоцикли під час війни і після перемоги стали величезною допомогою населенню у відновленні країни. Та всі нові моделі розробляли так, щоб при першій необхідності господар міг швидко перетворитися з колгоспника в бойову одиницю.

Інші розробки Радянського військового мотопрому

Найбільш вдалим проектом СРСР можна вважати Л-8, 350 кубів двигуна, при верхньоклапанній будові. І все б добре, мотоцикл зарекомендував себе не погано, ось тільки випускався він на різних заводах, стандарти дотримувалися не так чітко, як треба. В результаті, під час ремонту могла статися біда: хоть комплектації і мали однакову будову, та по деталях могли не підходити по розмірам та зазорам.

Військові розробки в хронологічній послідовності:

  • Л300
  • ХМЗ 350
  • ТІЗ-АМ600
  • Іж-8
  • Іж-9
  • Л-8

Мотоцикли союзників

Країни союзники надали радянській армії скромне число мотоциклів: Harley-Davidson WLA45, 741 Military Scott та Indian. Як завжди у радянській системі, серйозні мотоцикли розійшлися по старшим чинам, а більш прості - були адаптовані і часто поєднані з нашими колясками від М-72.

Мотоцикли за час Другої світової війни стали важливою складовою життя населення. Вони були не тільки способом пересування і доставки боєприпасів, а ще й гужовим транспортом.

Саме розвиток мотоіндустрії військового часу створило основну систему мотоциклетного виробництва в СРСР.

Джерело: motozilla.com.ua

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація