Обсяги імпорту китайських легкових автомобілів до Росії падають другий місяць поспіль. Причому скорочення йде швидкими темпами: як повідомляє «Комерсант» із посиланням на митну статистику Китаю, у травні імпорт упав майже до 32 мільйонів доларів, при тому, що у квітні він оцінювався у 84,6 мільйона, а в березні - у 190,7 мільйон доларів. Експерти пояснюють тенденцію слабким попитом, проблемами транспортування, а також ризиками, пов'язаними з російським ринком.
Також Китай став постачати менше комплектуючих та запчастин, зокрема для російських виробників. У лютому в Росію ввезли деталей на 117,1 мільйона доларів, у березні вже на 76,3 мільйона. До травня обсяг збільшився до 81,3 мільйонів, але до показників початку року все ще далеко.
На постачанні автомобілів негативно позначилася криза через війну в Україні, а також квітневий локдаун у Китаї через спалах коронавірусу. Сукупність факторів ускладнила логістику та змусила компанії шукати обхідні шляхи, закладаючи більше коштів на перевезення. Впливає і дефіцит машин по всьому світу: китайські автомобілі чекають і на інших ринках, окрім Росії.
Росія все ще цікавить автовиробників із КНР у довгостроковій перспективі, але на їхню поведінку впливає невизначеність на ринку, кажуть експерти.
Найпопулярніші компанії, що ввозять автомобілі в Росію - Chery, Haval і Geely, причому Haval збирає машини на заводі в Тульській області. Крім цього, Haval на початку літа вивів на ринок новинку - кросовер Dargo. Chery, яка вже продає в Росії преміальні машини Exeed, запускає ще один суббренд під назвою Omoda.