Jaguar оприлюднив нові подробиці про свій майбутній електромобіль Type 00, який стане повністю новою моделлю бренду. Компанія не поспішає з запуском: хоча концепт показали ще понад рік тому, серійну версію без камуфляжу представлять лише наступного року, а перші поставки почнуться не раніше 2027-го.
У Jaguar підтвердили ключові технічні характеристики моделі, яку всередині компанії називають X900. Це великий електричний гран-турер із трьома електромоторами - одним спереду і двома ззаду. Загальна потужність перевищує 1000 кінських сил. Основний привод припадає на задню вісь, із розподілом крутного моменту приблизно 30 на 70, хоча це співвідношення може змінюватися залежно від умов руху.
Автомобіль буде дуже масивним. Точну вагу не називають, але компанія планує втримати її нижче 2750 кілограмів, з рівномірним розподілом між осями. Довжина авто перевищує п’ять метрів, а стандартні колеса матимуть діаметр 23 дюйми.

Попри довгий капот, який візуально нагадує машини з великим бензиновим двигуном, Jaguar повністю відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння і робить ставку лише на електротягу. Автомобіль матиме задні двері багажника, тобто фактично буде хетчбеком, хоча отвір багажника виглядає досить вузьким.
У центрі конструкції - велика батарея. За оцінками видання Autocar, її ємність становитиме близько 120 кВт-год. Запас ходу на одному заряді сягатиме приблизно 644 кілометри за європейським циклом WLTP. Машину розробили на новій платформі, призначеній виключно для електромобілів. Також відомо, що вона отримає пневмопідвіску та адаптивні амортизатори, схожі на ті, що використовують у Range Rover.
Через великі розміри модель оснастили підкермовуванням задніх коліс. Вони можуть повертатися на кут до шести градусів у протилежний бік від передніх, щоб зменшити радіус розвороту. За даними PistonHeads, один із прототипів без проблем розігнався до 257 км/год і при цьому залишався майже безшумним завдяки системі активного шумопоглинання.

Керівник Jaguar Роудон Гловер повідомив, що компанія вже збудувала 150 прототипів, а фінальний дизайн моделі затверджено. Тестові автомобілі зараз проходять випробування в різних країнах у складних умовах. Очікується, що стартова ціна становитиме близько 120 тисяч доларів, а прийом замовлень можуть відкрити наступного літа.
У компанії визнають, що нова стратегія може відштовхнути більшість нинішніх клієнтів. За оцінкою керівництва, лише близько 15% покупців Type 00 будуть постійними клієнтами бренду, решта - нові.
Перехід у дорожчий сегмент також вплине на обсяги продажів. Минулого року Jaguar продав близько 33 тисяч автомобілів у світі, тоді як у 2018 році цей показник перевищував 181 тисячу. За даними європейських автовиробників, у 2025 році продажі в Європі можуть бути ще нижчими: за десять місяців реєстрації Jaguar впали більш ніж на 86%.
Новий електричний Jaguar більше не орієнтується на масові продажі. Компанія планує зосередитися на дорогих моделях із вищою маржею, хоча залишається відкритим питання, наскільки прибутковим буде такий підхід для електромобілів, які загалом дорожчі у виробництві.