Електромобілі відкривають можливість розробляти абсолютно нові системи, які були немислимими в минулому. Багато виробників працюють над такими рішеннями, наприклад, над технологією, що дозволяє автомобілю розвертатися на місці, подібно до танка.
Таку систему вже бачили, наприклад, на електричному Mercedes-Benz G-Class. Над нею також працює компанія Stellantis, яка на початку 2023 року подала заявку на патент у Сполучених Штатах. Ось як це працює.
Патент передбачає використання механічного диференціала, який дозволяє колесам обертатися в протилежних напрямках, створюючи ефект танка, що розвертається на місці. Однак цей процес відбуватиметься завдяки встановленню двигуна на кожне колесо, а не через гальмування однієї чи іншої сторони, як у танках.
Креслення та технічні специфікації, подані Stellantis, показують, що цю функцію можна активувати через центральний монітор, бічні важелі або елементи керування на кермі. Потім все працюватиме як класичний поворот: обертання керма вправо або вліво і прискорення для збільшення швидкості.
Оскільки це лише патент, наразі невідомо, чи буде ця інновація дійсно впроваджена в майбутніх моделях групи.
Це рішення могло б знайти своє місце на позашляховиках, наприклад, в електричній версії Jeep Wrangler, платформа якого передбачає використання чотирьох електродвигунів, по одному для кожного колеса.