Китайська компанія RoboSense, один із провідних світових виробників лідарів для автомобільної галузі, офіційно представила нове покоління цифрової автомобільної платформи, а також створений на її основі твердотільний лідар EMX, який вже зараз заявлено як найбільш компактне й технологічно просунуте рішення у своєму класі. Презентація пристрою, який підтримує високоточне 192-строкове сканування, відбулася у межах оголошення про подальший розвиток інтелектуальних систем для автономного водіння нового покоління.
Лідар EMX здатен генерувати надщільне хмарне зображення простору довкола автомобіля з роздільною здатністю до 2,88 мільйона точок на секунду, що є ключовим показником для ефективної роботи систем автономного управління. Він забезпечує дальність виявлення об'єктів до 300 метрів і підтримує частоту кадрів до 20 Гц. Високий рівень деталізації та точності дозволяє системам на основі EMX максимально швидко і коректно інтерпретувати навколишнє середовище, розпізнавати перешкоди, пішоходів, транспортні засоби та інші критично важливі об'єкти навіть у складних погодних умовах.
Згідно з офіційною заявою виробника, новинка стала втіленням попередніх досягнень двох попередніх технологічних платформ компанії. Платформа M, що використовувалася в ранніх моделях, дозволила радикально знизити вартість лідарів - із десятків тисяч доларів до кількох сотень - не жертвуючи при цьому продуктивністю. Наступна платформа, під назвою E, об'єднала в одному чипі функції прийому та обробки сигналу, що стало вирішальним кроком до створення повністю твердотільного, компактного та надійного сенсора. Лідар EMX, базуючись на новітній цифровій архітектурі, зберіг усі переваги своїх попередників і зробив черговий прорив, забезпечивши глобальну кутову роздільну здатність на рівні 0,08° x 0,1° - один із найвищих показників у галузі на цей момент.
Сама ж нова цифрова платформа, яку компанія поки не називає окремим комерційним ім'ям, стала логічним продовженням еволюції, що дозволила не лише досягти компактності пристрою, але й підвищити стабільність та швидкість обробки даних у реальному часі. Розміри EMX, які вважаються рекордно малими для цифрового автомобільного лідару, дозволяють виробникам автомобілів інтегрувати його в конструкцію транспортного засобу без жодних компромісів щодо дизайну чи аеродинаміки, зокрема в оптику, бампери чи інші елементи кузова.
Масове виробництво лідару EMX заплановано на найближчі 12 місяців, а перші партії вже зарезервовано для низки провідних автовиробників, імена яких наразі не розголошуються. Це означає, що у найближчому майбутньому лідари нового покоління можуть стати стандартом у багатьох електромобілях, безпілотниках і преміальних автомобілях, де особливо важливою є якість сприйняття довкілля.
Успіх RoboSense у розробці надсучасного EMX є свідченням стрімкого технологічного прогресу китайських компаній у сфері автономного водіння. Лідари, які ще кілька років тому були технологією для лабораторій чи пілотних проєктів, перетворюються на серійні компоненти, здатні забезпечити безпечне, точне та надійне функціонування транспортних засобів нового покоління. Розробка EMX також створює новий стандарт для всіх конкурентів у галузі, змушуючи їх переглядати власні підходи до проєктування сенсорних систем для безпілотного майбутнього.