Scania та DHL розпочинають випробування нової електричної вантажівки з паливним генератором, яка може стати тимчасовим рішенням для подолання викликів у галузі вантажоперевезень до повної електрифікації. Головною метою цього проєкту є вирішення проблеми недостатнього розвитку зарядної інфраструктури, що залишається серйозною перешкодою навіть у країнах із розвиненою логістичною системою, таких як Німеччина.
Нова вантажівка отримала назву Extended Range Electric Vehicle (EREV) і поєднує можливості електротранспорту з додатковим джерелом енергії у вигляді компактного паливного генератора. Це інноваційне рішення дозволяє значно збільшити автономність машини: якщо сучасні електровантажівки Scania мають запас ходу до 550 км, то EREV здатна подолати 650-800 км на одному заряді з активним використанням генератора.
Перше тестування цієї вантажівки відбудеться вже у лютому 2025 року на маршруті між Берліном і Гамбургом у складі підрозділу Post & Parcel Germany, що належить DHL Group. У разі успішного проходження випробувань компанія планує масштабувати впровадження таких транспортних засобів у своїй мережі.
Керівництво DHL підкреслює, що навіть у технологічно розвинених країнах повний перехід на електротранспорт є складним через обмежену доступність зарядних станцій у деяких регіонах. Технологія EREV пропонує компромісне рішення, яке забезпечує зниження викидів CO2 більш ніж на 80%, не втрачаючи при цьому здатності долати значні відстані.
Технічні характеристики вантажівки вражають. Її довжина становить 10,5 метра, а максимальна вантажопідйомність досягає 40 тонн. За рух відповідає електродвигун потужністю 230 кВт (із можливістю збільшення до 295 кВт у піковому режимі), який працює від акумуляторної батареї ємністю 416 кВт-год. Додаткову енергію забезпечує паливний генератор потужністю 120 кВт. Спочатку генератор працюватиме на бензині, проте в майбутньому передбачається його адаптація до використання дизельного пального або біопалива HVO.
Максимальна швидкість EREV становить 89 км/год, а вантажний відсік розрахований на транспортування близько 1000 посилок. Окрім того, вантажівка має можливість буксирувати причіп, що додатково збільшує обсяг вантажу, який можна перевезти за одну поїздку.