Європейська Асоціація перевізників автомобілів ECG опублікувала ключові положення Звіту ACEA про економіку та європейський автомобільний ринок. AUTO-Consulting з'ясував подробиці які, насправді, не дуже надихають.
Звіт ACEA охоплює перші три квартали 2022 року, надаючи детальний огляд реєстрацій легкових і комерційних автомобілів, а також їх виробництву. Як у Європі, так і на ключових ринках у всьому світі.
Ринок
Глобальний автомобільний ринок протягом третього кварталу 2022 року залишався вразливим до постійного тиску на ланцюг поставок і зростання геополітичної напруженості. Це із січня по вересень 2022 року спричинило падіння світових продажів нових автомобілів на 2,9%.
Якщо деталізувати, продажі легкових автомобілів у Північній Америці досягли 9,5 млн одиниць, що на 13,3% менше, порівняно з тим же періодом 2021 року. Продажі автомобілів у Японії та Південній Кореї із січня по вересень впали на 8,7% і 7,5% відповідно. На виробництво тут продовжував впливати дефіцит напівпровідників та інших компонентів. Лише у Китаї сукупні обсяги продажів за січень-вересень зросли на 8,2% - до понад 15,3 млн зареєстрованих автомобілів.
У Європейському Союзі за перші дев'ять місяців 2022 року реєстрація нових автомобілів впала на 9,9% - до 6,8 млн одиниць.
Виробництво
У виробництві спостерігається невелике пожвавлення. Зокрема, за перші три квартали 2022 року в Європейському Союзі було виготовлено майже 8 мільйонів автомобілів. Це на 5,8% більше, ніж за аналогічний період 2021 року.
Протягом перших дев'яти місяців 2022 року виробництво у Північній Америці зросло на 11,8% – до майже 8 мільйонів автомобілів. З січня по вересень у Південній Америці було вироблено приблизно 1,6 млн одиниць автомобілів. Обсяги виробництва тут зросли на 12,4%, порівняно з тим самим періодом 2021 року. Виробництво автомобілів у Китаї також відновилося та із січня по вересень додало +15,1%. Загальний обсяг сягнув 16,4 млн одиниць.
Загалом, протягом перших трьох кварталів 2022 року у всьому світі було вироблено майже 50 мільйонів автомобілів. Це на 9% більше, ніж за аналогічний період 2021 року.
Комерційні транспортні засоби
З січня по вересень 2022 року в ЄС було зареєстровано 1,2 мільйона комерційних транспортних засобів. Це на 17,6% менше, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Протягом перших трьох кварталів 2022 року продажі фургонів у ЄС впали на 21,2% - до 0,9 млн одиниць. Натомість кількість нових вантажівок, зареєстрованих у ЄС, зросла на 1,5%. До 220 066 одиниць, проданих із січня по вересень.
Очікується, що у 2022 році виробництво комерційних автомобілів в Європі скоротиться на 1,2% - до майже 3,1 млн. Прогнозується, що виробництво комерційних автомобілів у Китаї в 2022 році також скоротиться на 29%. До 3,9 млн одиниць. Скорочення очікується також у Японії та Кореї. У 2022 році річне виробництво тут скоротиться на 5,2%. До 1,2 млн одиниць.
У той же час, очікується, що в 2022 році виробництво в Північній Америці сягне приблизно 4,6 млн одиниць. Це на 10,5% більше, ніж у 2021 році.
Перспективи
Перспективи, на жаль, не дуже радісні. Очікується, що зростання ВВП в ЄС скоротиться з 5,4% у 2021 році до 3,3% у 2022 році. А у 2023 році він може знизитись ще на 0,3%. Прогнозується, що інфляція споживчих цін у Європейському Союзі у 2022 році перевищить 9%. Проте, у 2023 році вона знизиться до 7%.
Є й добрі прогнози. Зокрема, що рівень безробіття в ЄС залишається надзвичайно низьким. У 2022 році він, за очікуваннями, знизиться до історичного мінімуму в 6,2%.