Через три роки експлуатації більшість електрокарів зберігає понад 90% свого запасу ходу. Але не всі - дослідження аналітичної компанії Recurrent показує, що Hyundai, Cadillac і Mercedes-Benz тримають батарею в найкращій формі, тоді як BMW, Jaguar і Volkswagen втрачають трохи більше.
Розряджаються не всі однаково
Recurrent проаналізувала телематичні дані з тисяч реальних електромобілів і визначила, наскільки кожен бренд «старіє» за три роки.
У середньому, Tesla утримує понад 96% первісного запасу ходу - тобто втрати мінімальні. Cadillac, Hyundai і Mercedes-Benz - серед лідерів за стабільністю, а Volkswagen, BMW та Jaguar втратили до 10%.
Але навіть у «аутсайдерів» це зовсім не катастрофа: усі бренди залишили понад 90% від початкової автономності.

Чому деякі батареї старіють повільніше
Різниця не лише в «якості» батареї. Виробники використовують різні підходи до охолодження, програмного управління зарядом і буферів ємності.
Деякі компанії спеціально «закладають» запас у батарею: коли елементи зношуються, авто просто відкриває доступ до більшої частини пакета, і водій не помічає змін.
Оновлення ПЗ також можуть покращувати ефективність - наприклад, через зміну алгоритмів рекуперації чи керування потужністю.
Директорка аналітики Recurrent Ліз Найман зазначає:
«Майже всі сучасні електромобілі перевищують свій офіційний запас ходу в перші роки експлуатації. Навіть із віком, їхній пробіг залишається стабільним - а часто навіть кращим, ніж очікує водій».
Цікаво, що старіші моделі, як Jaguar I-Pace (2018) чи BMW i3 (2014-2022), демонструють більшу втрату, тоді як нові покоління вже працюють на оновленій технології, що краще тримає ємність.
Висновок для покупців
Загалом, навіть після трьох років експлуатації втрати запасу ходу в більшості електрокарів не перевищують 5-10%, що практично непомітно в щоденній експлуатації.
І якщо ви хвилюєтеся, що батарея старітиме як у старому смартфоні - дарма. Сучасні EV технологічно захищені від цього набагато краще.