Сучасні електромобілі майже не бояться старіння батареї

Сучасні електромобілі майже не бояться старіння батареї

17 листопада 2025
1

Через три роки експлуатації більшість електрокарів зберігає понад 90% свого запасу ходу. Але не всі - дослідження аналітичної компанії Recurrent показує, що Hyundai, Cadillac і Mercedes-Benz тримають батарею в найкращій формі, тоді як BMW, Jaguar і Volkswagen втрачають трохи більше.

Розряджаються не всі однаково

Recurrent проаналізувала телематичні дані з тисяч реальних електромобілів і визначила, наскільки кожен бренд «старіє» за три роки.

У середньому, Tesla утримує понад 96% первісного запасу ходу - тобто втрати мінімальні. Cadillac, Hyundai і Mercedes-Benz - серед лідерів за стабільністю, а Volkswagen, BMW та Jaguar втратили до 10%.

Але навіть у «аутсайдерів» це зовсім не катастрофа: усі бренди залишили понад 90% від початкової автономності.

Чому деякі батареї старіють повільніше

Різниця не лише в «якості» батареї. Виробники використовують різні підходи до охолодження, програмного управління зарядом і буферів ємності.

Деякі компанії спеціально «закладають» запас у батарею: коли елементи зношуються, авто просто відкриває доступ до більшої частини пакета, і водій не помічає змін.

Оновлення ПЗ також можуть покращувати ефективність - наприклад, через зміну алгоритмів рекуперації чи керування потужністю.

Директорка аналітики Recurrent Ліз Найман зазначає:

«Майже всі сучасні електромобілі перевищують свій офіційний запас ходу в перші роки експлуатації. Навіть із віком, їхній пробіг залишається стабільним - а часто навіть кращим, ніж очікує водій».

Цікаво, що старіші моделі, як Jaguar I-Pace (2018) чи BMW i3 (2014-2022), демонструють більшу втрату, тоді як нові покоління вже працюють на оновленій технології, що краще тримає ємність.

Висновок для покупців

Загалом, навіть після трьох років експлуатації втрати запасу ходу в більшості електрокарів не перевищують 5-10%, що практично непомітно в щоденній експлуатації.

І якщо ви хвилюєтеся, що батарея старітиме як у старому смартфоні - дарма. Сучасні EV технологічно захищені від цього набагато краще.

Джерело: 24tv.ua
Фото: Cadillac

Обговорення новини

zefir  

ну якщо вважати, що чим далі, то старіння пришвидшується, і 80% це майже кінець служби батареї, а 70% це фактично мертва батарея. То за 3 роки отримати навіть 95%, це значить за +-10-12 років требу буде міняти батарею за 13-20 штукарів баксів. (мінімум 8-10 за репак)
нууууу такоооєєєє.... звичайна машина за 12 років наїздить скільки, 250 тисяч? якщо не повезе, для звичайних машин мотор навіть в зборі і з роботою поміняти буде 5-10 тисяч. Але завжди залишаються опції перебрати, замінити частини, знайти злегка б.у. і т.п, де можна вкластись в 2-3 тисячі.

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація