Введення 25-відсоткових тарифів на імпорт з Канади та Мексики можуть завдати серйозного удару по автомобільній промисловості США.
Американський автопром тісно інтегрований з поставками з цих країн, і нові мита можуть призвести до різкого збільшення вартості виробництва. Про це пише аналітик Крістофер Сміт. На його думку, це торкнеться не тільки автомобілів, а й усіх їхніх компонентів, починаючи з сировини і закінчуючи готовими деталями. Щоразу, коли частина автомобіля перетинає кордон, на неї накладатиметься додатковий податок, що призведе до швидкого зростання витрат.
Особливо вразливими виявляються такі великі виробники, як Ford і General Motors, оскільки чимало їхніх моделей, включно з Chevrolet Silverado, збирають у Канаді та Мексиці. За оцінками, більше половини всіх Silverado, вироблених минулого року, вийшли із заводів за межами США. При цьому навіть автомобілі, зібрані в Америці, залежать від імпорту деталей. Мексика поставляє 40,4% всіх автозапчастин, імпортованих у США, а Канада - 10,3%. Нові тарифи неминуче призведуть до збільшення вартості кожної деталі, що в кінцевому підсумку позначиться на ціні автомобіля.
Згідно з прогнозами, введення тарифів може збільшити вартість автомобілів більш ніж на 10 000 доларів. Це створить ефект доміно: зростання цін призведе до зниження попиту, що змусить виробників скоротити обсяги випуску. Своєю чергою, це позначиться на ланцюжку поставок, спричинивши масові звільнення і спад в автомобільній галузі загалом. Для споживачів це означає не тільки подорожчання нових автомобілів, а й підвищення цін на ремонт і обслуговування.
Президент Дональд Трамп обґрунтовує запровадження тарифів необхідністю боротьби з нелегальною імміграцією та наркотрафіком, а також прагненням повернути виробництво до США. Однак реалізація цієї політики потребує часу та значних інвестицій. Директор Ford Джим Фарлі вже висловив побоювання, що такі заходи можуть знищити мільярди доларів прибутку автопрому, підірвати економіку і вплинути на робочі місця в країні. Перекласти всі витрати на споживачів буде вкрай складно, а спроби компаній компенсувати збитки за рахунок скорочення виробництва можуть лише погіршити ситуацію.
Різкі зміни в торговельній політиці можуть призвести до довгострокових наслідків для автомобільної промисловості, послаблюючи її позиції на світовому ринку. Питання в тому, чи готова Америка платити таку ціну за протекціоністські заходи, які можуть обернутися для неї втратою робочих місць і зростанням цін на автомобілі.