Нова технологія, розроблена вченими Інституту фундаментальних наук (IBS) у Південній Кореї, може збільшити швидкість зарядки електромобілів (EV) у 200 разів, а це означає, що заправка батареї може стати навіть швидше, ніж заправка бензином.
Зараз автомобілям потрібно в середньому десять годин для повного заряджання у будинку або 20-40 хвилин з використанням передових нагнітачів на зарядній станції. Оскільки повільний час зарядки є однією з основних проблем на шляху впровадження електромобілів, південнокорейські дослідники звернулися до квантової фізики.
Їхньою відправною точкою була концепція квантової батареї, вперше сформульована у дослідженні 2012 року, в якому передбачалося, що квантові ресурси, такі як заплутаність, можуть бути використані для значного прискорення процесу заряджання батареї шляхом колективного заряджання всіх осередків усередині батареї як єдиного цілого. Навпаки, звичайні акумуляторні елементи заряджаються паралельно незалежно один від одного, що уповільнює процес.
Вчені IBS виявили, що наявність глобальної операції, коли всі клітини говорять одночасно, є єдиним основним фактором переваги квантової зарядки, що призводить до квадратичного масштабування швидкості заряджання. Це означає, що в міру збільшення розміру квантових батарей час заряджання стає швидше. Якщо висловити це в цифрах, використання квантової зарядки з батареєю, що містить близько 200 елементів, скоротить час зарядки приблизно до трьох хвилин вдома або дев'ять секунд на зарядній станції.
Але хоча квантові технології все ще перебувають у зародковому стані і до того, як ці методи можна буде впровадити на практиці, ще далеко, ізраїльський розробник акумуляторів StoreDot отримав нове фінансування, спрямоване на розробку акумуляторних елементів, здатних забезпечити 100 миль (160 кілометрів) за п'ять хвилин зарядки до 2024 року.
Після партнерства з Daimler, BP, Samsung, TDK, EVE та VinFast ізраїльський стартап тепер отримав багатомільйонні інвестиції індійського виробника електромобілів Ola Electric. Фінансування буде використано для досліджень та розробок та для прискорення масштабування до масового виробництва літій-іонних елементів з переважним кремнієм та надшвидкою зарядкою (XFC). Досягши першого у світі результату в 2019 році, продемонструвавши наживо повну зарядку двоколісного електромобіля за п'ять хвилин, StoreDot тепер переносить акумуляторну технологію XFC з лабораторії в комерційно життєздатний продукт, роблячи його доступним як у чохлі, так і в 4680 форм-фактор сім.
Згідно з дорожньою картою стратегічних технологій, оприлюдненою раніше цього місяця, StoreDot планує представити три покоління своєї акумуляторної технології, що описується як 100 дюймів 5, 100 дюймів 3 і 100 дюймів 2 миль на хвилину зарядки, до 2024, 20 -твердотілі технології», які, на його думку, дозволять покращити акумулятори на 40% протягом наступних чотирьох років. Очікується, що його досягнення третього покоління буде досягнуто за рахунок постлітієвої технології, яка має забезпечувати густину енергії понад 550 Втч/кг. StoreDot стверджує, що він вже знаходиться на «просунутій стадії розробки новаторських напівтвердотільних технологій».