Неназване джерело повідомило японську корпорацію про нечесне проведення випробувань на пасивну безпеку при бічному ударі. Внутрішнє розслідування підтвердило правоту інсайдера: з'ясувалося, що недорогі Toyota, Daihatsu і Perodua пройшли краш-тест з модифікованим внутрішнім облицюванням передніх дверей, тоді як на серійні машини ставилися травмонебезпечні дверні карти.
Голова правління Toyota Motor Акіо Тойода вже вибачився перед покупцями по всьому світу. Провина дочірньої фірми Daihatsu (відповідальна за «бюджетники» Toyota для азіатських ринків) названа «абсолютно неприпустимою і підриваючою довіру клієнтів». За оцінками корпорації у групі ризику 88 тисяч машин для Таїланду, Малайзії, Мексики та країн Перської затоки.
В результаті внутрішнього розслідування з'ясувалося, що на Toyota Yaris ATIV, Toyota Agya та їх «клонах» перед краш-тестом модифікували дверні карти, щоб у разі спрацьовування бічних подушок безпеки гострі краї захисної обшивки не пошкодили манекен. Тепер японській компанії доведеться повторно випробувати «бюджетники» з належними деталями, а також замінити карти дверей на вже проданих машинах. Постачання автомобілів із групи ризику зупинено.
Скандал із Daihatsu - не перший випадок, коли «дочка» Toyota підставляє материнський концерн. Минулого року фірма Hino спровокувала дизельгейт на внутрішньому ринку: виявилося, що підрозділ комерційної техніки майже два десятки років фальсифікував дані про рівень викидів дизельних двигунів.