У Балінгені (в Німеччині) на практиці відбуваються випробування технології динамічної бездротової зарядки для електромобілів. Головний герой пілотного проєкту - автобус-шатл для Garden Show 2023, який заряджатиме свій акумулятор під час руху.
Ізраїльська компанія ElectReon, яка спеціалізується на індуктивному зарядженні електромобілів, спочатку встановить 400-метрову електричну дорожню систему (ERS) під асфальтом та дві індуктивні стаціонарні зарядні станції для проєкту. На пізнішому етапі проєкту планується розширення відповідно підготовленої ділянки дороги до одного кілометра. Крім Electreon Germany, партнерами проєкту є EnBW, Технологічний інститут Карлсруе (KIT) та Stadtwerke Balingen. Весь проєкт також спонсорується Німецьким аерокосмічним центром (DLR) та працює під назвою ELINA (використання інфраструктури динамічної зарядки у громадському транспорті).
Маршрут автобуса для садової виставки веде від автостоянки на території виставки до зупинки Stadthalle. Згідно з заявою EnBW, процес динамічної зарядки проходитиме на Вільгельмштрассі. Там магнітні котушки вставляються під проїжджу частину.
«Коли автобус наближається до цієї точки, там генеруються високочастотні магнітні поля. Вони індукують електричний струм у приймальних котушках на підлозі автобуса, який використовується для заряджання акумулятора», - каже EnBW, описуючи процес заряджання.
На кінцевих зупинках Stadthalle і Messegel?nde також заплановані індуктивні зарядки. Автобус заряджається там, поки стоїть. На другому етапі керівники проєкту хочуть обладнати інші маршрути магнітними котушками в Heimlichenwasen і перед Lauwasenschule - і таким чином розширити систему електричних доріг. Крім того, в автопарку планується встановити ще одну індукційну автобусну зупинку, щоб проєкт також можна було розширити, доєднавши до нього регулярне автобусне сполучення.
У той час як ElectReon надає свою технологію динамічної бездротової передачі енергії (DWPT), KIT надає інструмент планування, який найкраще координує маршрут і розташування зарядних станцій.
«Програмне забезпечення поєднує в собі моделювання дорожнього руху, моделювання транспортних засобів та оптимізацію інфраструктури зарядки», - пояснює Маркус Тезар з KIT. «Наша мета - перевірити новий інструмент планування на даних реальної експлуатації в Балінгені в рамках проекту ELINA».
Stadtwerke Balingen тепер займається експлуатацією електричного автобуса, а EnBW відповідає за управління проєктом, будівництво та експлуатацію інфраструктури зарядки.
«Ми хочемо зробити бездротову зарядку технічно придатною для німецького громадського транспорту. Це також передбачає переконання влади, операторів енергетичних мереж, автобусних операторів та громадськості у можливостях», - наголошує Олександр Пеллауер з відділу досліджень та розробок EnBW, який відповідає за випробування.
Це не перший пілот технології DWPT у Німеччині. Проєкт Balingen нпступний за успішним пілотним проєктом з технологією Electreon у місті Карлсруе.
Також відомо, що ElectReon та дорожньо-будівельна компанія Eurovia планують ще один проєкт у Німеччині. Проєкт E|MPOWER, що фінансується федеральним урядом, і запущений у липні 2022 року, спрямований на інтеграцію технології ElectReon на одному кілометрі автомагістралі у північній Баварії.
Але зараз у центрі уваги перебуває Балінген. У рамках цього проєкту Electreon претендує на отримання до 3,2 млн. євро за участь у проєкті.