В чому був феномен зростання преміального сегменту на авторинку у 2023 році

В чому був феномен зростання преміального сегменту на авторинку у 2023 році

11 січня 2024
3

В минулому році неодноразово було акцентовано увагу на зростанні преміального сегменту на українському авторинку. Зрозуміло, що він зріс кількісно на 90%, у порівнянні з 2022-м - першим роком війни. Але весь авторинок за 2023 рік зріс на 62%. А це означає, що сегмент Premium зростав швидшими темпами. Чи можна назвати такий ріст феноменальним на фоні війни?

Нагадаємо, що в 2023 році українці придбали 65 089 нових автомобілів, що значно більше за минулий рік (40 076), але 2022-й став найгіршим, бо сама незалежність України була під загрозою. Звісно, що минулого року всі ресурси були направлені на стримування ворога і більшість українців, які планували купити нову машину не стали цього робити.

Відкладений попит - це одна з основних причин більш ніж півтора-кратного росту ринку цьогоріч. Про це свідчать дилери. Інша причина - це відсутність інструментів для інвестування коштів, тому люди з грошима обрали інвестувати в улюблене авто. Третьою причиною можна назвати психологічну впевненість в нашій перемозі, що також мотивує людей до купівлі дорогих товарів. Сюди ж можна віднести бажання дозволити собі те, на що довго відкладав і хочеш собі дозволити, бо невідомо що з собою принесе завтрашній день.

В минулому році українці витратили на нові автомобілі 2,155 млрд євро, тобто, середня вартість однієї автівки склала 33 108 євро. Сегмент дешевих машин майже не змінився (+10,63%), на фоні загального росту ринку (+62,41%), та склав 13,64% від загального об'єму але 6,09% від загальних витрат на нові автомобілі: було продано 8875 автівок середньою вартістю 14 800 євро.

Люксові автомобілі вартістю понад 400 тисяч євро за штуку знайшли 38 власників проти 59 минулого року - це лише 0,06% ринку але 0,56% від грошового об'єму. Звісно, мільйонери можуть мати не один і не два таких автомобілі, а цілі колекції, але на ринку вони погоди не роблять.

Основний об'єм складають автомобілі, які максимально наближені до середньостатистичної вартості, тому їх можна класифікувати як Volume. На такі в 2023 році прийшлось 65,89% ринку або 42 884 штуки, що на 71,65% більше, ніж дилери реалізували позаминулого року (24 984). Але в фінансовому вимірі на них припадає менший відсоток - 53,26%, тобто, середня вартість нової автівки масового сегменту в 2023 році склала 26 763 євро. І це більше минулорічного показника, коли в цьому ж сегменті вартість була біля 25 956 євро. Хоча, це пов'язано не стільки з тим, що українці почали купувати кращі машини, а з ростом цін.

А от сегмент Premium минулого року збільшився майже вдвічі: клієнтам було передано 13 292 машини (+89,59%) проти 7011 у 2022 році. Тобто, кожна п'ята нова автівка відносить до преміального класу. А в фінансовому об'ємі це всі 40%, адже середня вартість преміальної автівки склала 65 тисяч євро або більш ніж вдвічі більше за автівку середнього - об'ємо-утворюючого - класу.

При цьому, середня вартість машини Premium сегменту минулого року була навіть трохи вищою (65 810 євро), що може свідчити про знижки на такі автомобілі, акційні розпродажі та популярність пакетних комплектацій в 2023 році. Дилери в особистих бесідах підкреслюють, що їм вдалось знайти багато нових клієнтів завдяки більш привабливим цінам на машини, які раніше вартували більше.

Зокрема, напрочуд успішним видався рік для AWT Bavaria, дилерам якої вдалось реалізувати рекордну кількість BMW - 4263 машини або на 136,7% більше ніж у 2022 році (1801). BMW у 2023 році не залишили жодного шансу своїм конкурентам з Audi (1580 штук і +78% росту продажів) та Mercedes-Benz (2601 та +46,8%). В преміум-сегменті кращий ріст показав тільки Lexus (+148%), але в загальному заліку (1892 штуки) їм до BMW далеко, хоча пропонувати пакетні комплектації японцям легше, бо вони на відміну від німецьких брендів, не намагаються зробити зі своїх машин конструктор в плані комплектацій.

Минулий рік видався провальним для Infiniti (-28,57%) з результатом 75 штук. Теж саме стосується Jaguar. Навіть китайський Zeekr завдяки «сірим» дилерам реалізував 153 електромобіля.

Джерело: AUTO-Consulting

Обговорення новини

LAZER  

А на скільки більше преміум машин було куплено в 2022 р в порівнянні з 2021 р?
І де гарантія, що всі цифри в цій статті відповідають дійсності.
В сьогоденних умовах звичайних людей багато що дратує, особливо купівля преміум товарів за кошти не зрозумілого походження.
В когось війна, а комусь треба зробити собі приємно завдяки преміум покупки.
Стаття схожа на виправдовування перед народом...

+1ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

LAZER, ти думаєш багатії дійсно вважають за потрібне перед кимось там виправдовуватися?) Тим більше, що більшість заможних людей, які купляють такі машини, це чиновники та члени їх сімей, які живуть на гроші від корупційних схем, а не на офіційні зарплати. Там взагалі совісті немає і ніколи не було.

+3-13ВІДПОВІСТИ  
ВладГ  

для мене феномен, що в статті використовуються терміни Volume, Low Cost, Luxury, Premium. Тае враження, що вкрали картинку з якогось англ сайту

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація