Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у вересні склав 2 тис. шт. Цей сегмент українського авторинку поступово збавляє темпи: наведений загальний показник менший на 10,1% відносно серпня поточного року, і також менший, на 21,5% у порівнянні з вереснем 2023 року.
Структура цього сегмента наступна: 77,5% (1581 шт.) - внутрішні перепродажі, 9,7% (198 шт.) - імпорт вживаних вантажівок, 3,9% - імпорт нових, 8,9% - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи складає 12,7%.
Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна (M-M - звітний місяць у порівнянні з місяцем, що йшов перед ним; Y-Y - звітний місяць у порівнянні з таким же місяцем минулого року):
- Внутрішні перепродажі: -6% M-M, -27% Y-Y
- Імпорт вживаних: -17% M-M, -9% Y-Y
- Імпорт нових: -15% M-M, +72% Y-Y
- Вироблені в Україні: -30% M-M, +8% Y-Y
ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті залишаються самоскиди, також зберігається попит на фургони та бортові версії.
Серед окремих моделей першість тут здобув Mercedes-Benz Sprinter, на другому місці, що, ймовірно, пов'язано з активізацією с/г робіт - КамАЗ 5511, третій - Mercedes-Benz Vario.
ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом
Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, фургони, та контейнеровози.
Трійка лідерів новоприбулих вантажівок виглядає так: Mercedes-Benz Sprinter на першому місці, Mercedes-Benz Atego другий, та Iveco Daily на третій позиції.
ТОП-10 нових вантажівок
Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на самоскиди та фургони. Інші типи (напр. сміттєвози чи автокрани) купували одиницями.
Серед окремих моделей лідирують продукти місцевого автопрому, точніше переобладнані місцевими підприємствами шасі або цілі автомобілі під спеціальні завдання.
Загалом помітне стабільне зниження попиту на вантажні авто з повною масою понад 3500 кг, така ж картина спостерігається і в суміжному сегменті - LCV. Там також щомісяця обсяги ринку все менші. Що скоріш за все є наслідком уповільнення бізнес-процесів у країні, що й призводить до зменшення попиту на транспорт для комерційної діяльності.