Як автохолдинги вже працюють на ринку вживаних авто

Як автохолдинги вже працюють на ринку вживаних авто

22 лютого 2025
0

У грудні 2024 року відбулася знакова подія для автомобільного ринку України - Верховна Рада ухвалила закон №9083, який змінив «правила гри» на ринку вживаних авто. Тепер торгівля секонд-хендом стає більш легальною, і головне - вона має всі шанси переміститися від «перекупів», які ні за що не відповідають, до цивілізованих операторів. Тобто, до тих автосалонів, де громадяни звикли купувати нові авто.

AUTO-Consulting вирішив зафіксувати, в якому стані була торгівля вживаними авто до цих законодавчих змін, щоб у майбутньому побачити прогрес. Отже, рік тому ми вже робили такі заміри й констатували, що у 2023 році офіційні дилерські центри контролювали лише 2,5% транзакцій на ринку вживаних авто віком до 10 років в Україні. А як змінився цей вплив у 2024 році?

Як повідомив генеральний директор холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк:

«У 2025 році головними трендами будуть Трейд-ін та онлайн-продаж.

Бажання купувати онлайн вже досягло України. Покупці не проти купувати автомобілі онлайн, якщо мають гарантії при оформленні купівлі, гарантії щодо стану авто та варіанти повернення. Все більше покупців шукають авто на платформах TikTok, Instagram, Facebook, Telegram і бажають отримувати там не тільки максимум інформації, а й можливість купити авто. Все менше людей можуть фізично бути присутніми у місці, де продається бажане авто, і ми маємо це враховувати.

Попит на послугу Трейд-ін значно зростає. У мережі GM Group частка Трейд-ін вже сягнула 35%. Для продавців і покупців авто ця послуга має безліч значних переваг: економія часу, зменшення витрат, підбір пропозицій, легкий пошук, кредит, оформлення», - підкреслив керівник холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк.

Значні обсяги реалізації автомобілів із пробігом констатував за підсумками 2024 року керівник відділу маркетингу та реклами ГК «AUTOGROUP» Ілля Грабовський:

«У 2024 році ми реалізували понад 650 вживаних автомобілів. Цей показник відображає стабільний попит на вживані автомобілі у нашій мережі та ефективність нашого підходу до задоволення потреб клієнтів у цьому сегменті».

А генеральний директор ГК «AUTOGROUP» Вадим Курносенко додав, що Трейд-ін уже становив 30% у їхній мережі.

Вчасно побачили перспективність напрямку Трейд-ін і в Українській Автомобільній Групі «АВТОКРАФТ». Як повідомив генеральний директор УАГ «АВТОКРАФТ» Олександр Подручний:

«З кожним роком тренд на вживані автівки зростає, і 2024 рік не став винятком. Уже минулого року було прийнято рішення масштабуватися й розвивати окремий підрозділ в Українській Автомобільній Групі «АВТОКРАФТ».

Так, на базі офіційних дилерських центрів з'явилася «Мережа автосалонів А1 - перевірені автомобілі з пробігом». Фірмові майданчики відкрилися у Кропивницькому, Черкасах та Дніпрі.

Успіх не змусив себе чекати, адже рейтинг довіри до таких майданчиків значно вищий. Незважаючи на те, що чисельність майданчиків із кожним днем зростає, нам вдалося досягти поставлених показників, і обсяг проданих вживаних авто становив майже 40% від показників реалізації нових авто мережею», - констатував генеральний директор УАГ «АВТОКРАФТ» Олександр Подручний.

Значного зростання обсягів продажу вживаних авто вдалося досягти у 2024 році й у мережі Winner. Як повідомив Дмитро Бугославський, Директор із роздрібного бізнесу, член Правління групи компаній Winner, ритейл-група Winner Automotive реалізувала +50% вживаних авто, порівняно з результатом минулого року. І серед них 35% були через послугу Трейд-ін.

Такі ж високі темпи зростання (+50%) у сегменті авто з пробігом зафіксували і в мережі Almaz Group. А для подальшого розвитку цього напрямку запустили ALMAZ Select - майданчик у соцмережах, де зібрано актуальні пропозиції автомобілів із пробігом від усіх автосалонів компанії в Україні.

Водночас є оператори, які до закону №9083 не надавали напрямку Трейд-ін великого пріоритету. Так, директор дилерської мережі Автотрейдінг Атолл Груп Галина Шипулова відверто зізналася, що:

«Програма Трейд-ін безперечно є важливим інструментом для наших клієнтів, проте наша ключова стратегія залишається зосередженою на продажах нових автомобілів».

А от лідером з обсягів продажів автомобілів із пробігом другий рік поспіль стає VIDI. Як повідомив CEO компанії VIDI Олександр Джуринський:

«У 2024 році в дилерській мережі групи компаній VIDI було реалізовано 2385 вживаних автомобілів, що на 41% більше, ніж роком раніше.

Сегмент вживаних автомобілів у VIDI бачать серед головних трендів розвитку авторинку у 2025 році».

Отже, як бачимо, за рік активність на ринку автомобілів із пробігом серед головних дилерських холдингів значно зросла. За підсумками 2024 року вони не тільки збільшили обсяги, але вже контролювали 3,7% ринку внутрішніх перепродажів серед авто віком до 10 років. Рік тому цей показник становив лише 2,5%.

Головним напрямом бізнесу дилерських автохолдингів продовжує залишатися продаж нових авто, але напрямок, який зростає найбільше - це саме операції з вживаними авто. Тож подивимось, які зміни принесе новий закон.

Джерело: AUTO-Consulting
Фото: VIDI

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація