Як головні автомобільні оператори пережили другий рік війни

Як головні автомобільні оператори пережили другий рік війни

23 січня 2024
0

AUTO-Consulting кожен рік традиційно підводить підсумки роботи* дистриб'юторів на українському авторинку. У 2023 році автобізнес в Україні не тільки вистояв, а й почав відновлюватися. І дякуючи Силам Оборони України ми мали змогу знову скласти цей рейтинг.

У 2023 році в обсягах додали всі, і причина не тільки в низькій порівняльній базі за перший воєнний 2022 рік, а й в налагоджені процесів та нової логістики. Правда, в кінці року додалися проблеми з блокуваннями польського кордону, від якого імпортери також втратили в обсягах, але в загальному підсумку по року авторинок зріс на 62,4%. Зросли і показники головних автомобільних операторів, але по-різному.

Статус №1 у 2023 році знову підтвердила «Тойота Україна», яка додала у обсягах продажів на 56% і єдина компанія, яка реалізувала значно більше за 10000 авто за рік.

Значно покращила своє становище у 2023 році «Рено Україна». Причому за всіма показниками. Renault не тільки додали у обсягах +66% (більше ринку), а й зайняли 11,7% українського ринку і ще й відтіснили на третю роль колись могутню корпорацію «Укравто». Renault також вдалося подолати відмітку у 8000 реалізованих авто на українському ринку.

На третьому місці за підсумками 2023 року опинилася корпорація «Укравто», яку тепер обирали лише 7,9% споживачів на українського ринку. І це не зважаючи на досі великий портфель брендів. «Укравто» додала в обсягах лише 8% (при загальному показнику ринку +62,4%), та втратила у долі ринку - в минулому році було 12,3%. Нажаль, ось такі наслідки зникнення брендів «Укравто» з інформаційних радарів. А враховуючи, що «Укравто» досі має велику розгалужену дилерську мережу, цей обсяг продажів вже давно недостатній для їх прибуткового функціонування. Тим не менш, «Укравто» у 2023 році значно подолала відмітку у 5000 проданих авто і втримала портфель брендів (- Jeep, + KG Mobility).

Покращили свої позиції за рік у Stellantis Ukraine. Тепер на долю її автомобілів прийшлося 7,1% ринку, але у обсягах додали на 63%. Stellantis також подолали показник у 5000 проданих автомобілів і тепер є оператором №4.

Ще один рекордсмен 2023 року - це компанія «Єврокар». Їй вдалося збільшити продажі на 75%, додати у частці ринку, вийти на 5-е місце і майже подолати відмітку у 5000 авто за рік.

Додали у продажах на 70% (більше ринку) і у компанії «Порше Україна». Це дало змогу також підійти до відмітки 5000 авто на рік, покращити частку ринку і зберегти 6-е місце серед операторів.

А от у «АВТО Інтернешнл» демонстрували фантастичні результати. Бренди АІ додали у продажах на 208%, сама компанія підійшла впритул до показника у 5000 авто за рік, та ще й випередила одразу чотирьох конкурентів.

Серед компаній із значними досягненнями і «АВТ Баварія Україна». За 2023 рік їй вдалося збільшити продажі на 135%, випередити одного конкурента та зайняти 6% українського ринку.

Зростання на 64% продемонстрували і у «Winner Imports Ukraine». Це більше показника зростання по ринку, але виявилося недостатньо, щоб втримати 8-е місце. Хоча власну частку ринку у Winner зберігли.

Замикає ТОП-10 автомобільних дистриб'юторів 2023 року підприємства з колишньої корпорації «Богдан». Їх бренди зросли у продажах на 12%, що виявилося нижче від показників ринку вцілому. Як наслідок, вперед проскочили головні конкуренти та й частка ринку тепер 5,4%.

Як бачимо, головні оператори по-різному пережили другий рік війни, але міцно тримають напрацювання і опрацьовують нові механізми роботи. Головне, що всім вдалося зберегти дилерські мережі і забезпечити зростання авторинку у 2023 році.

* - під підсумками роботи AUTO-Consulting оцінює первинні продажі лише дистриб'юторських компаній (імпортерів чи виробників), без урахування роботи дилерських мереж. Для оцінки частки ринку враховувалися лише кількісні показники продажу авто в штуках, не враховуючи їхню вартість.

Джерело: AUTO-Consulting

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація