У 2023 році Японія поступилася Китаю багаторічним лідерством з експорту автомобілів, випливає з даних асоціації автовиробників Японії (JAMA).
Японія експортувала 4,42 млн автомобілів (з вантажівками та автобусами), зростання на 16%. Китай не менш ніж на півмільйона більше - 4,91 млн (зведені дані виробників) або 5,22 млн (митна статистика). В останньому випадку зростання рік до року становило 57%, третина експорту припала на електромобілі.
Ввезення китайських нових легкових авто в Росію минулого року зросло вп'ятеро, до 325 800 штук.
Отже, половину (чи третину) перевищення сумарного китайського експорту над японським забезпечила Росія.
З урахуванням гігантських масштабів закордонного збирання японських компаній (яка у китайських порівняно незначна), японці зберегли лідерство з офшорних продажів.
Toyota, що залишилася найбільшим автовиробником світу, має велике виробництво в США, Suzuki - в Індії та ЄС.