Дефіцит автозапчастин у Росії стає дедалі гострішим. Причому якщо раніше через санкції було складно дістати деталі до авто з ЄС, Японії або Кореї, то тепер спостерігається нестача комплектуючих до китайських машин.
Китайські автовиробники у 2022-2023 роках здійснили справжню експансію на російський ринок. У РФ відкрито 2000 дилерських центрів китайських марок і з'явилися нові бренди, однак забезпечити належне їхнє обслуговування не виходить. Запчастини до машин часто просто відсутні.
Найгостріше відчувається дефіцит комплектуючих саме до моделей брендів, які нещодавно з'явилися в Росії - BYD, Changan, FAW, Li Auto і Zeekr. Дещо краща ситуація з Chery, Geely і Haval.
Основною проблемою є логістика - складів запчастин у дилерів поки що немає, а доставка з Китаю займає чимало часу. І якщо невеликі деталі ще можна привезти літаком, то, наприклад, КПП в зборі або кузовні панелі відправити повітрям дорого.
Власникам BYD і Changan у РФ після ДТП доводиться чекати кузовних деталей по 3-5 місяців. Альтернатива - пошук старих запчастин на «розбірках». Частка б/в деталей на російському ринку вже досягла 40%, хоча для рідкісних і нових моделей знайти їх складно.