Китайський автовиробник Chery веде переговори про придбання двох заводів у Німеччині, що може означати фундаментальні зміни на європейському автомобільному ринку. За даними Automotive News Europe, компанія наблизилася до завершення угоди з купівлі двох майданчиків, які, ймовірно, належать концерну Volkswagen. Йдеться про заводи у Дрездені та Оснабрюці, які німецький автовиробник планує закрити в межах масштабної стратегії скорочення витрат. У самій Chery підтвердили наміри розширити виробничу присутність у Європі, однак не назвали контрагентів потенційної угоди.
Як зазначила віцепрезидентка Chery International Чарлі Чжан, компанія активно веде переговори з європейською стороною щодо придбання місцевих виробничих потужностей. Проте остаточне рішення ще не ухвалено, оскільки сторони мають залагодити низку критично важливих питань. Серед них - дотримання суворих виробничих стандартів Європейського Союзу, узгодження з профспілками, інтеграція в локальні логістичні ланцюги, а також оцінка вартості подальших операцій. Чжан прямо наголосила, що «ситуація в Німеччині дуже складна», що свідчить про потенційні труднощі реалізації проєкту попри стратегічну зацікавленість китайського бренду.
Інформовані джерела вказують, що Chery має намір налагодити на одному з заводів складання автомобілів під новим брендом Lepas, який компанія створила лише кілька місяців тому. Першою моделлю стане кросовер Chery Tiggo 8 Plus, що випускатиметься з іншим логотипом. За попередньою інформацією, модельна лінійка для європейського ринку включатиме два компактні кросовери та один середньорозмірний SUV. Усі вони матимуть різні типи силових установок - від класичних бензинових двигунів до гібридних систем та повністю електричних версій, що відповідає вимогам ЄС до декарбонізації транспорту.
Для Chery це буде вже не перший досвід локального виробництва в Європі. Від 2023 року китайська компанія випускає автомобілі під брендом Ebro на колишньому заводі Nissan у Барселоні, Іспанія. Така стратегія дозволяє уникнути додаткових ввізних мит на імпорт з Китаю. Крім того, у Барселоні вже планується розширення виробництва - Chery має намір запустити складання гібридів, а також представити на ринок Європи електричні моделі під брендами Omoda та Jaecoo. Це свідчить про цілеспрямований наступ китайських виробників на європейський ринок і прагнення Chery перетворитися на потужного гравця на фоні поступового згортання діяльності деяких традиційних автовиробників на території ЄС.
Хоча у Volkswagen офіційно не підтвердили факт продажу майданчиків, раніше компанія повідомляла про наміри скоротити витрати й оптимізувати виробничі потужності в Європі. Завод у Дрездені, відомий як Transparent Factory, який виготовляв електромобілі, вже припинив регулярне виробництво ID.3 і наразі виконує здебільшого демонстраційні функції та обмежене складання. Оснабрюк також перебуває під загрозою згортання. Таким чином, Chery може скористатися нагодою придбати добре облаштовані заводи з досвідченим персоналом, що дає змогу розпочати локалізоване виробництво без необхідності створення нового майданчика з нуля.